۱۳۹۲ اسفند ۵, دوشنبه

استنکاف مامورین زندان از اجرای دستور پزشک درباره حسین رونقی ملکی + سند

ماههای اخیر تهران بسیار سرد بود.دمای شهر مشهد برای نخستین بار طی پنجاه سال اخیر به 28 درجه زیر صفر هم رسید. تهران هم سرمای زیادی را تحمل کرد. یکی از دوستان در همان روزهای سرد نوشته بود؛ لباس گرم پوشیدم تا از خانه بیرون بروم.تا وسط راه که رسیدم با خود فکر کردم که من امروز کاری ندارم و بهتر است در منزل کنار بخاری باشم!


کسانیکه در روزهای سرد زمستان در زندان اوین محبوس بوده اند نیک میدانند که آن زندان نه سیستم گرمایشی منظم و مرتبی دارد و نه سیستم سرمایشی درست و حسابی! در تابستان گرم سال 88 وقتی کولر بند الف را روشن می کردند، انگار موتور تراکتور را بالای سرمان روشن کرده بودند.نه میشد بخوابی و استراحت کنی،نه میشد خاموشش کرد. چون کولر سراسری بود و بقیه سلولها هم باید استفاده می کردند،ضمن اینکه اصلا کلید کنترل کولر در داخل انفرادی نبود و بیرون سلولها قرار داشت.

زمستان هم دست کمی از تابستان ندارد،گاهی بدلیل افت فشار گاز، سیستم گرمایش ضعیف یا قطع میشود و حتی زندانیان را در نوبت استحمام زیر دوش آب سرد برای مدت نیم ساعت رها میکنند تا خود را نظافت کنند.من یکبار در تابستان به اجبار به استحمام برده شدم،در حالیکه هوا گرم بود اما آب بقدری سرد بود که دندانهایم بهم برخورد میکرد. اعتراض که کردم در همان راهروی بند الف بشدت توسط زندانبان کتک خوردم!

با شرح اوصاف فوق،کسی که عمل جراحی کرده است باید در خارج از زندان استراحت کند تا دوران نقاهتش طی شود، خصوصا اینکه "پزشک متخصص" دستورات پزشکی را داده باشد.

در مورد حسین رونقی ملکی این اتفاق نیفتاد و بعد از عمل جراحیِ چهار ماه قبل، علیرغم توصیه پزشکان به زندان اوین منتقل شد و تا امروز طبق اطلاع بنده فقط دو بار طی چهار ماه اخیر جهت معالجه سرپایی به بهداری اوین منتقل شده است.

یاریگر حسین رونقی ملکی باشیم‪#‎FreeHosseinRonaghi‬

* پی نوشت:
نظریه پزشک متخصص اورولوژی و نظر کارشناسی پزشک مستقل را ذیل سند پیوست کرده ام.


https://www.facebook.com/rooholah.zam?ref=tn_tnmn

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر