۱۳۹۲ بهمن ۲۷, یکشنبه

محمدرضا معتمدنیا به روایت هم بند سابقش؛ صدای نمازهای شبانه اش را از کانال کولر می شنیدم/ سه شنبه, ۲۲ فروردین, ۱۳۹۱

چکیده :من با "محمد رضا معتمد نیا" هم بند بودم. او سلول جانبی من بود... همو بود که صدای ناله شبانه اش و نمازهای شبانه اش را از شب تا پاسی از بامداد از کانال کولر می شنیدم. خداوندا او را به سلامت نگه دار. او مومن به توست و آرزویی جز شهادت در راه تو به دست عمالان رژیم به ظاهر اسلامیت! را ندارد....


همزمان با آغاز اعتصاب غذای محمدرضا معتمدنیا در بند ۳۵۰ زندان اوین که در اعتراض به ادامه حبس خانگی مهندس موسوی صورت گرفته است، روح الله زم فرزند محمدعلی زم از مدیران سرشناس فرهنگی در دهه هفتاد، با انتشار متنی کوتاه در صفحه فیس بوک خود به توصیف خصایل و فضایل محمدرضا معتمدنیا در دوره ای پرداخته که با او در زندان اوین هم بند بوده است.
به گزارش کلمه، وی در این متن کوتاه نوشته است: من با “محمد رضا معتمد نیا” هم بند بودم. او سلول جانبی من بود… همو بود که صدای ناله شبانه اش و نمازهای شبانه اش را از شب تا پاسی از بامداد از کانال کولر می شنیدم.
او همچنین با اشاره به اینکه چندی پیش در سومین نامه اش به آیت الله خامنه ای به معتمدنیا اشاره ای مستقیم داشته، تاکید کرد که از بیم وارد شدن لطمه به این زندانی سیاسی، نمی تواند “شرح شکنجه های رفته به او را بازگو” کند.
روح الله زم همچنین نوشته است: خداوندا او را به سلامت نگه دار. او مومن به توست و آرزویی جز شهادت در راه تو به دست عمالان رژیم به ظاهر اسلامیت! را ندارد.
محمدعلی زم، یکی از مدیران و سیاست پردازان شاخص امور فرهنگی در جمهوری اسلامی بوده است که سابقه مدیریت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را در کارنامه خود دارد.فرزند او روح الله زم، که پس از انتخابات توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شده بود، چندی پیش اقدام به انتشار نامه هایی به رهبری کرد و در آن ها توضیحاتی در مورد برخوردهای غیرقانونی که در گذشته و در دوران بازداشت با او صورت گرفته بود پرداخت. او مدتی هم با معتمدنیا هم بند بوده است.
محمدرضا معتمدنیا، مشاور اجرایی فرماندهی ستادکل قوا و از مسئولان پشتیبانی جنگ دوران دفاع مقدس و نماینده ویژه نخست وزیری رجایی، باهنر و مهندس میرحسین موسوی در بخش صنعت و معدن بوده است. وی روز گذشته و در حالی که در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس ،است با انتشار پیامی تاکید کرد که “در اعتراض به ظلم ها و نامردی ها و اعمال فشار نا به جا و نا عادلانه و به پاس حرمت خون همه شهدای انقلاب اسلامی و به پاس احترام به تمامی باورهای اعتقادی و ملی مان، تا رفع کامل حصر خانگی نخست وزیر امام از امروز، دوشنبه وارد اعتصاب غذای تر” خواهد شد. وی همچنین اعلام کرده که “چنانچه ظرف ۴۵ روز آینده خواسته هایم برآورده نشود فقط با آب آن هم فقط ما بین اذان مغرب تا اذان صبح به اعتصابم ادامه خواهم داد.”
http://www.flickr.com/photos/majid_tavakoli/7138521983/
https://www.facebook.com/rooholah.zam

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر