۱۳۹۲ آذر ۲۹, جمعه

شرط بی شرمانه دستگاه قضایی برای رهایی امیر رضا(پیمان) عارفی

خبر تلخ بود و گزنده...

مادر و همسر امیر رضا (پیمان) عارفی در مسیر بازگشت از ملاقات با عزیزشان در تبعیدگاه در محور اهواز-تهران با خودرو تصادف کرده،مادر در دم جان باخت و زیبا (زینب) صادق زاده پس از انتقال به بیمارستان به آسمان پر کشید.

در این دو روز نهادهای مدنی و فعالان اجتماعی-سیاسی در شبکه های مجازی خواهان آزادی پیمان عارفی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه همسر و مادر مرحومه اش هستند،حقی که یکی از پیش پا افتاده ترین حقوق یک زندانی سیاسی یا حتی یک مجرم تبهکار و خطرناک می تواند باشد.

اما در نظام ظالمی که سخنگوی وزارت خارجه اش(مرضیه افخم)،قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل متحد را شرم آور میخواند و اعتقاد دارد حقوق شهروندان ایرانی مو به مو و جزء به جزء رعایت میشود و آن قطعنامه را مستمسک اهداف سیاسی قدرتهای جهانی میخواند،قوه قضاییه جمهوری اسلامی برای رهایی زندانی سیاسیش برای شرکت در مراسم تشییع مادر و همسر تازه گذشته اش درخواست وثیقه مالی و بسیار سنگین "دو میلیارد تومانی" را میکند، مبادا امیر رضا عارفی در بهشت زهرا و در مراسم تشییع جنازه مادر و همسرش بگریزد و عدالت در جمهوری اسلامی زیر سوال برود!

لازم به یادآوریست امیررضا(پیمان) عارفی به جرم هواداری از انجمن موهوم پادشاهی ایران در سال 88 دستگیر و بهمراه آرش رحمانی پور پسر داییش در بیدادگاههای فرمایشی و نمایشی سال 88 شرکت کرده و احکام اعدام دریافت می کنند.حکم اعدام آرش رحمانی پور اجرا شد و حکم امیر رضا عارفی به 15 سال حبس در تبعید کاهش یافت.

امیررضا عارفی بعدها در نامه ای بیان میکند که بخاطر رهایی همسرش از زندان و چنگال بازجویان،مجبور به اعتراف علیه خویش گردیده است.

لازم به ذکر است که روز گذشته انجمن پادشاهی ایران! که گویا یک شبکه تلوزیونی مهیج نیز در آمریکا دارد،عکس پیمان عارف را به جای عکس امیر رضا عارفی از تلوزیون پخش و اعلام کرد که وی از اعضای انجمن پادشاهی ایران!! است.در حالیکه در انتساب او به این انجمن تک نفره! شبهه های فراوان وجود دارد،جای سوال باقی می ماند این چه انجمنی ست که نام و عکس هوادارانش را نمی داند و چگونه در ایران با چنین احکام و بهانه هایی افراد را اعدام می کنند؟!!

افراد بسیاری در بیدادگاههای جمهوری اسلامی با عنوان انتسابی مجعول "هواداری ،وابستگی یا عضویت" در انجمن پادشاهی ایران اعدام میشوند،در حالیکه این انجمن را یک نفر اداره میکند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر