۱۳۹۳ خرداد ۱۴, چهارشنبه

پرداختی هر ایرانی برای جریمه کرسنت؛ "یک میلیون تومان"


صرفنظر از قمار هسته ای، اختلاس ها، فسادهای مالی و مدیریتی و ....حالا هم 18 میلیارد دلار به گُرده مردم ستمدیده ایران تحمیل شد.


این مبلغ باید بابت خسارت به شرکت اماراتی "کرسنت" پرداخت شود. قراردادی که ایران با شیخ نشین امارات امضاء کرده بود و ایران متعهد بود تا 25 سال به این شرکت اماراتی گاز صادر کند. اما با حضور دولتِ "نظر نزدیک به رهبری" در راس هرمِ اجرایی کشور، این قرارداد بصورت یکطرفه از سوی دولت و بیت رهبری با عناوین واهی"ملغی" اعلام شد. متعاقب این عمل (که برخلاف موازین حقوقی پذیرفته شده میان دولتهاست)، شرکت کرسنت به دیوان داوری لاهه شکایت کرد و "پنالتی" قرارداد خود را به اجرا گذاشت و از این ناحیه ایران را به پرداخت 18 میلیارد دلار خسارت در حق خود محکوم کرد.دیوان بین المللی داوری لاهه، رقم جریمه را "حد وسط" در نظر گرفت.به عبارتی دیگر مطابق این قرارداد، طرفین باید در صورت لغوِ یکطرفه قرارداد، رقمی از 8 میلیارد دلار تا 35 میلیارد دلار را به طرف مقابل پرداخت کنند.

یک حساب سرانگشتی کردم تا ببینم سهم من و شما بابتِ "بی لیاقتی" رهبر و "دولت نظر نزدیک" چقدر است؟ و ما "فقط" در این موردِ مشخصِ بی کفایتی ، چقدر "سهم مالی" داریم؟ 18 میلیارد دلار را تقسیم بر 70 میلیون جمعیت مردم ایران کردم؛ نتیجه این شد:
من و شما و 70 میلیون جمعیت ایران نفری 257 دلار بابت بی کفایتیِ رهبری ،فقط در این مورد خاص باید غرامت بپردازیم. یعنی حدودا نفری یک میلیون تومان. پولی نیست که؛ فدای سرِ رهبرِ با بصیرت و داهیانه صفت مان؛ مگر نه؟

این مبلغ بجز هزینه هایِ عدیده دیگری ست که سالهایِ طولانی در حال پرداخت هستیم. بسیاری از این هزینه ها، اصلا مالی نیست و نمی شود با هیچ عدد و رقم مادی و مالی،آنرا جبران کرد.

- مگر میشود خون ندا و سهراب و صانع ژاله و ستار ...را با پول خرید؟ مگر دل خانواده های آنان با پول تسکین می یابد؟

- مگر می شود عمر و فرسودگی و نابودی خانواده هایی که سالهاست عزیزانشان در زندانها بابت "عقده ها و حقارتهایِ کینه توزانه" گرفتارند را با پول جبران کرد؟

- مگر میشود فرار مغزها و سرمایه های معنوی یک کشور را با پول جبران کرد؟
و ...

فقط این را می دانم که هر روز مدیریتِ شخصِ آیت الله علی خامنه ای و باندِ "تبهکار،فاسد و جنایتکار" مخفی در مآمن بیت رهبری و سازمانهای زیر نظرش، هزینه ای گزاف را بر گُرده من و شما تحمیل می کند که هر زبانی، قاصر از شمارشِ این هزینه هاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر