۱۳۹۳ شهریور ۳۱, دوشنبه

مرد پشت پرده انتصاب یاران جبهه پایداری واحمدی نژاد دردولت روحانی کیست؟

«عیسی فرهادی» فرماندار کنونی تهران و یکی از حامیان سرسخت احمدی نژاد و جبهه پایداری  

اعتراضات مکرر جریان‌های حامی اصلاحات و هم‌چنین برخی مسئولان دولت تدبیروامید نسبت به برخی انتصابات در تعدادی از استان‌ها، باعث شد پیگیری‌هایی برای شناسایی برخی افرادخاص درجهت ارتقاء نیروهای دولت احمدی نژاد در دولت روحانی انجام شود!


به طورنمونه«عیسی فرهادی» استان‌دارسابق البرز که در دوران محمود احمدی نژاد دارای مشاغل متعدد در دولت‌های نهم و دهم بوده، مورد حمایت ولابی گسترده«این چهره ی خاص و مشهور» قرار گرفته، به طوری که تلاش‌ دست اندرکاران برای تعویض«فرماندارتهران» با حمایت این چهره مشهور، با شکست مواجه شده است. «عیسی فرهادی» از نزدیکان و حامیان جدی جبهه پایداری ست و درایام انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ، حمایت گسترده ای را از این جریان سیاسی انجام داده است.

مهم‌ترین ماموریت«عیسی فرهادی» درسمت فرمانداری تهران، برگزاری انتخابات ۲۴خرداد و تسهیل شرایط سیاسی برای بازگشت جبهه پایداری به عرصه سیاسی کشور بوده است. هم‌چنین وی نقش گسترده ای را در ردصلاحیت چهره ها و نامزدهای مورد قبول مردم درانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درتهران داشته است. درحالی‌که احزاب قانونی اصلاح‌طلب و حتی برخی از گروه‌های اصول‌گرا، برای برگزاری میتینگ و همایش با مشکل مواجه بودند، جبهه پایداری و نزدیکان افراطی این جریان، همایش‌های متعددی را با همکاری فرماندارتهران درسطح این شهر برگزار می‌کردند.
این درحالی است که جبهه پایداری، هنوز مجوز فعالیت قانونی خود را از کمیسیون ماده۱۰ احزاب وزارت کشور دریافت نکرده است و طبیعتاٌ باید نسبت به احزاب ریشه دار و قانونی دراولویت پایین تری برای اخذ مجوز از فرمانداری تهران قرار داشته باشد. گفتنی‌ست«عیسی فرهادی» با حکم«مصطفی محمدنجار» وزیرکشور دولت دهم درتاریخ ۲۵ آبان ۹۱ همزمان به سمت«معاون استان‌دار» و«فرماندارتهران» منصوب شده است. به گزارش منابع آگاه، وی هم اکنون نیز به جریان پایداری و محمود احمدی نژاد نزدیک است و اهداف سیاسی این گروه اندک را تامین می کند.

 ازسوی دیگر یک منبع مطلع به خبرنگارسحام گفت:«محمدناصر نیکبخت» معاون سابق استاندارهمدان در دولت احمدی نژاد نیز با حمایت همان«چهره خاص» ، به استان‌داری همدان منصوب شده است!


انتخاب«نیکبخت»، موجی از اعتراضات را درمیان حامیان دولت تدبیروامید ایجاد وازطرفی جریان منتقد دولت را حیرت زده کرده است. یکی از منتقدان جدی دولت درمجلس شورای اسلامی گفته است که«باور نمی کرده او با چنان سوابقی، دراین دولت استان‌دار شود.» این اعتراضات به حدی بوده است که پیش تر شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان(متشکل از احزاب ۱۴ گانه) طی بیانیه ای درآبان ۱۳۹۲، اعتراض خود را نسبت به انتصاب «محمد ناصر نیکبخت» به عنوان استان‌دارهمدان اعلام کرد واین انتصاب را باعث دل‌سردی مردم و تهی شدن پایگاه مردمی دولت تدبیروامید در این استان دانسته بود.

 این اتفاق، دراستان لرستان نیز به وقوع پیوسته است؛«هوشنگ بازوند» معاون استان‌داری مرکزی وازحامیان جدی جبهه پایداری، در دولت حسن روحانی پست استان‌داری لرستان را از آن خود کرده است. نکته ی جالب توجه آن است که وی همان فردی بوده که در ماجرای جنجالی سخنرانی«سیدحسن خمینی» در دانشگاه این استان، دستور لغو سخنرانی وی را صادر کرد! دولت نیز البته پس از برکناری فرماندار بروجرد، تذکرجدی به «هوشنگ بازوند» داده است.

این چهره خاص جریان اصلاحات کیست؟

 پیگیری‌های خبرنگارسحام، نام این چهره خاص را فاش کرده است؛ «سیدصفدر حسینی»، استان‌دار اسبق چهارمحال و بختیاری و وزیراسبق اقتصاد دردولت اصلاحات بوده و اینک نیز، رییس‌صندوق توسعه ملی است. به گزارش منابع‌سحام«صفدرحسینی»، این سه چهره ی حامی جریان پایداری و احمدی نژاد را با لابی های گسترده خود در دولت روحانی، ارتقاء داده است!

نکته ی جالب این‌که هرسه نفرافراد ذکرشده ، هم‌شهری واز نیروهای وی دراستان‌داری کهکلویه و بویراحمد بوده اند و حتی«محمدناصرنیکبخت»، استان‌دار فعلی همدان نیز رابطه بسیار نزدیک فامیلی با این چهره خاص دارد!

اعتراضات به این انتصابات به شدت دراین استان‌ها تشدید شده و حتی باعث گردیده نیروهای شاخص جریان اصلاحات و اعتدال، گلایه ی خود را نسبت به اقدامات غیرعادی«صفدرحسینی»، درحضور بزرگان جریان اصلاحات و اعتدال مطرح کنند.

*منتشر شده در:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر