۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۷, جمعه

ملاک تقوا بود که سه هزار میلیارد تومان اختلاس شد؟؟

سخنان امروز آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی (شورای نگهبان بیت رهبری) مرا به یاد خاطراتی انداخت که نقل آن اکنون میتواند جامعه را در مسیر ارزیابی های تاریخی این افراد قرار دهد.


من نکاتی از صحبتهای ایشان در نماز جمعه امروز بیان کرده و سپس مطالبی را بیان میکنم:

"خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه باید برای بعضی از صفات ها بیشتر تمرکز کنیم گفت: ایمان و تقوا دو شرطی است که کاندیداها باید بیشتر از دیگر صفات داشته باشند. مثلاً اگر کاندیدایی مدیر و مدبر باشد اما ایمان و تقوا نداشته باشد قدرتش در مسیر دیگری مانند معادلات، رانتخواری و به بده و بستان ها خرج می شود. پس شرط اول یک رئیس جمهور اصلح این است که ایمان و تقوا داشته باشد و مسئله دوم مدیر و مدبر است".


خاطرم هست پس از انتخابات سال 1384 ،یکی از دوستانم که به شورای نگهبان تردد داشت مطلبی را برایم نقل کرد که ذکر آن در این مقطع خالی از لطف نیست.

او گفت: پس از انتخاب احمدی نژاد در سال 1382 به سمت شهردار تهران ، او در شورای نگهبان عهده دار مسئولیتی شد تا راهش را براحتی برای تصدی پست ریاست جمهوری هموار کند.

یکی از شبها (البته با هماهنگی قبلی افراد همراه) تا دیرهنگام در ساختمان شورای نگهبان ماند و با گذشت پاسی از شب لباس و جامه مهیا کرد و وضو ساخت تا به اقامه "نماز شب" برخیزد.

کسانیکه به شورای نگهبان تردد داشته اند میدانند که ساختمان این شورا در خیابان پاستور و دقیقا پشت ساختمان قبلی مجلس شورای اسلامی است و منزل آقای جنتی نیز در کنار شورای نگهبان واقع شده است.

من خود زمانیکه نوجوان بودم به ساختمان شورا - که اتفاقا حیاطی فراخ هم داشت-   می رفتم و با مرحوم نوه آقای جنتی (محسن) که هم سن و سال خودم هم بود فوتبال بازی می کردم.

همان شب در حین اقامه "نماز شب احمدی نژاد" ، تعدادی از همراهان و دوستان او به منزل آقای جنتی در حیاط کناری شورا می روند و پیرمرد را با جامه سفید به ساختمان شورا می آورند.آرام آرام لای در را برای او باز کرده باز کرده و عبادت  آقای احمدی نژاد را بصورت مخفی! به آیت الله جنتی نشان می دهند.

فضای سالهای ابتدایی دهه هشتاد به نوعی بود که تبلیغات منفی بسیار زیادی در میان افراد حزب اللهی و طرفدار حکومت علیه آقای خاتمی وجود داشت.

عکسهایی منتشر و در نمازهای جمعه (ولو با فتوشاپ) توزیع می گردید که خاتمی را در حال دست دادن با دختران جوان، نشستن پای میزهایی که پیکهای مشروب در آن است  و ... نشان می دادند و فضای محافل مذهبی و حوزه های علمیه  را علیه او جریحه دار می کردند.

نماز شب خواندن احمدی نژاد در نیمه های شب ، فرصت مغتنمی بود برای آقای جنتی که نشان دهد افراد حزب اللهی و خدوم و پرکاری در کشور هستند که بتوانند زمام امور کشور را در دست گیرند و رییس جمهور! شوند و فرهنگ متوهمانه مورد نظر آنها را در کشور جاری کنند.

پیرمرد را نیمه های شب با لباس و جامه منزل آوردند و بردند تا اینکه او توانست آقای خامنه ای را قانع کند تا احمدی نژادِ شهردار ، سر از پاستور در بیاورد.

سکوت آقای جنتی در یکسال اخیر و عدم ایراد خطبه نمازجمعه در تهران ، بسیار معنادار بود. او فهمیده بود که جایی برای دفاع از احمدی نژاد باقی نمانده، کسالت و پیری را بهانه کرد تا به نماز جمعه نیاید. او چه می توانست بگوید با خرابکاری ای که کرده بود؟ اگر توان آمدن به نماز جمعه ندارد چطور می تواند هنوز جلسات کاری و سنگین شورای نگهبان را اداره کند؟

حالا امروز باز ایشان سر از برف برآورده و برای مردم مصداق تعیین می کند که به چه کسی رای بدهند و به چه کسی رای ندهند!

*نکته اول: این سخنان مطابق قانون اساسی و قوانین حاکم بر انتخابات در ایران ، موضعگیریِ له یا علیهِ کاندیداهای ریاست جمهوری محسوب شده و اعضای شورای نگهبان مطابق قانون برای اینکار منع قانونی دارند. پس او مرتکب تخلف قانونی شده و باید در دادگاه صالحه محاکمه و از او سلب مسئولیت قانونی شود.

*نکته دوم: باید به ایشان گفت که ؛ با استانداردهای حکومتی  که ایشان و تیم همدستشان در انتخابات سال 1384 و انتخابات آتی در اختیار مردم  قرار می دهند آیا قرار است روندی غیر از روند هشت سال اخیر بر مردم ایران تحمیل شود؟ 

این معیارها همان معیارهای حکومتی و فضایی ست که در انتخابات سال 1384 با پروپاگاندای دروغین حکومت به مردم تحمیل شد و در سال 1388 نیز ادامه روند گذشته مدنظر آقایان بوده است.

خدا خواست و دست آقایان و نیات شومشان برای ملت هویدا گشت.حال چه شده است که آقای جنتی پس از یکسال سکوت به بهانه پیری و کهنسالی، مجددا در این تریبون قرار گرفته و خود را در جایگاه "استراتژیست نظام" قرار می دهد و نسبت به تعیین معیار و خط کش برای انتخابات مبادرت می ورزد؟؟

آیا هشت سال حکومت فردی فاسد، اما به قول شما متعهد ، باعث نشد اختلاسهای بی نظیر در تاریخ جهان! در دولت متعهد مردمی و پاکدست و با تقوای شما حادث شود؟؟ طوریکه باعث شرم رهبرتان نیز گردید و ایشان ندای "کشش ندهید" را سرداد؟؟

میزان وقاحت شما و رهبر ایران تا کجا و تا چه حد است؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر